Noiembrie 2008 - Japonia - 10. Tokyo

Luni, 24 Noiembrie… Este inceputul ultimei saptamani a vizitei noastre in Japonia.

Ei bine, ploaia care cadea marunt nu prea ne-a incurajat sa ramanem inca o zi in Osaka, iar prognoza vremii ne-a facut sa renuntam sa mai mergem in sud spre Miyajima sa vedem vestita poarta plutitoare (care apare in majoritatea pozelor ce prezinta Japonia) a templului shintoist Itsukushima-jinja. Tot ploaia (si probabil oboseala acumulata) ne-a facut sa renuntam si la vizita in parcul Mino sau Mino-koen, unde pe langa natura tomnatica superba traiesc niste maimute – probabil macaci – care cica vin la turisti si cersesc bani, pe care-i folosesc sa-si cumpere bauturi si mancare de la automate. Acum cand scriu, chiar imi pare rau ca nu ne-am dus.

P1070755P1070761P1070767  

Orisicat, pana la gara am luat un monorail care ne-a permis sa vedem de sus o parte din suburbiile Osakai. Dupa o lunga alergatura prin imensa gara Shin-Osaka am reusit sa prindem shinkansenul spre Tokyo.              

P1070771Am dus bagajele acasa la Valos, am mancat ceva frugal (cred ca asta este cuvantul cel mai potrivit pentru mancarea din Japonia) si am plecat toti trei sa colindam orasul. N-am ajuns prea departe – doar pana in Shinjuku – un oras in sine. Ne-am mai minunat inca o data de imensa statie de tren / metrou prin care trec zilnic mult peste trei milioane de oameni, dupa care am intrat in magazine. Din magazin in magazin, trecand printre zgarie-nori, am observat in fata sediului companiei de cai ferate JR East o coada mare de oameni. Vali ne-a spus ca acolo era nu-stiu-ce gogoserie vestita, dupa care e toata lumea innebunita, insa el n-a stat niciodata la coada sa vada daca gogosile sunt atat de bune pe cat se spune. Am trecut apoi pe un pod peste liniile ferate si am intrat in Tokyu Hands – un magazin cum n-am mai vazut. Are vreo zece etaje si este plin de prostioare, incepand cu portofele de tinut pe sub haine, la instrumente si accesorii pentru bucatarie, stickuri USB cu caini in calduri, aparatura de fitness, unelte de gradinarit, genti, tot felul de cutiute, costume de carnaval, machete, motorase, panouri solare, pantofi, haine, produse de infrumusetare, sfarcuri false, accesorii pentru baie, jucarii, jocuri, marochinarie si multe multe altele pe care nu am loc si nici timp sa le enumar. Am iesit victoriosi cu un cos de gunoi pentru baie si cu un cutit de taiat branza de tip gouda. Plimbarea a continuat pe stradutele din Shinjuku, iar Vali a profitat de ocazie sa ne duca intr-un centru de jocuri electronice, cu etaje tematice – jocuri pentru copii la un etaj, la altul jocuri de razboi si tot asa. Dupa ce ne-am invartit printre japonezi si japoneze cu ochii rosii si care nu vedeau nimic in jur, ne-am oprit la niste jocuri de curse cu masini. Ne-am asezat fiecare in cate o consola si am inceput sa ne jucam. Vali a castigat de fiecare data, dar la limita, trebuie sa spun. Apoi am dat o raita si prin Yodobashi Camera, pentru ca intre timp primisem de acasa dimensiunile wc-urilor romanesti. Totusi dezamagirea a fost maxima, pentru ca din pacate capacele de wc nu se potriveau in partea cea mai importanta: distanta dintre suruburile de fixare. Cum adaptabile nu aveau, am plecat dezumflat. Langa magazin era un restaurant mexican, destul de simpatic, undeva la un subsol. Din pacate, ne-am inteles gresit cu chelnerita, asa ca Mirunei i-a adus un fel de chiftele de pui intr-un sos iute. Nu erau rele, pana la urma le-am mancat eu si cu Vali, iar Mirunei i-a adus ceva mai mancabil pentru ea. Dupa masa, Vali ne-a aratat in drum spre casa pe unde sa iesim din statia Shinjuku si exact pe unde sa o luam a doua zi – cand aveam in plan sa mergem sa vizitam primaria orasului. Am ajuns acasa destul de obositi, ca de obicei.

A doua zi, desi planuisem sa ne trezim odata cu Vali care trebuia sa plece la lucru, am dormit pana tarziu, asa ca micul dejun l-am facut un pic mai consistent. Si apropo de micul dejun, de obicei seara mergeam pe la supermarket sa cumparam diverse de-ale gurii, cum ar fi rosii, banane, mandarine, suc, carne, oua... Eh, intr-o dimineata, cand voiam sa facem o omleta, am descoperit cu stupoare ca primul ou spart era deja fiert, dar fiert putin, nici macar cleios. Cum eu nu mananc oua fierte, iar Miruna nu a vrut sa-l manance, i l-am lasat lui Vali, care ne-a explicat ca in supermarket se mai gasesc cateodata si oua fierte in onsen, iar cele pe care le cumparasem erau exact de acest soi. Deci iata ca in afara de oameni si de maimute in onsen se mai imbaiaza si ouale… hmmm…

Am plecat catre primaria din Tokyo, care se gaseste printre zgarie-norii din Shinjuku si care se vede din balcon de la Vali. Evident insa ca printre atatia calatori si ametiti de somn am incurcat iesirile, asa ca nu am luat-o pe unde ne indurmase Vali cu o seara inainte. Nici nu prea ne-am dat bine seama pe unde suntem, asa ca doar cu ochii dupa primarie, am dat o tura mare mare de tot intregii statii Shinjuku. Acest mic ocol ne-a luat vreo jumatate de ora spre trei sferturi de ora. In cele din urma ne-am setat cursul corect, adica pe niste stradute umbrite de zgarie-nori.

P1070777P1070778P1070785P1070780

In fata primariei ne-am minunat de inaltimea sa (sunt doua turnuri paralele) si de tot aranjamentul urbanistic din jur, dupa care am urcat cu liftul pana la etajul patruzeci si cinci, unde era amenajat un etaj numai pentru turisti.

 

Am admirat metropola de sus – era o zi destul de senina, asa ca am avut ce vedea – am cumparat niste vederi si niste carti de joc cu Japonia, iar la coborare am dat nas in nas cu un centru de informatii turistice de unde ne-am inarmat cu fluturasi, pliante si harti.

P1070795P1070801P1070808P1070799P1070810P1070817

P1070822Am luat-o spre statia Shinjuku (intre timp mi-am dat seama ca a devenit statia mea preferata, de orice – daca ar ateriza avioane in Shinjuku, sigur ar fi aeroportul meu preferat) ca sa luam un tren sau un metrou catre palatul si gradinile imperiale. De obicei preferam trenul, pentru ca era gratis, datorita JR pass-ului care era valabil pentru doua saptamani. Totusi trenul nu ajungea peste tot pe unde voiam noi, asa ca de multe ori apelam la metrou.

Palatul este asezat intr-o oaza de verdeata in mijlocul orasului, asa ca de aici se vede linia orizontului foarte frumos conturata de zgarie-nori. Ne-am tot invartit in jurul palatului – este inchis publicului pentru tot timpul anului mai putin o zi – cea a imparatului. Dupa ce am tot facut o gramada de poze ne-am decis sa mergem sa vizitam gradinile imperiale.

 P1070840P1070850P1070869

Problema a fost ca ultima intrare in gradini se facea la ora 15:30, iar noi am ajuns la 15:40. Cum Vali mai avea pana sa termine programul ne-am dus sa ne plimbam prin Ginza, de data asta de capul nostru. Nu era foarte departe, iar noi oricum eram aproape de statia Tokyo, asa ca in vreo zece-cincisprezece minute am si ajuns. Am recunoscut locurile pe unde fusesem in seara intoarcerii de la Nikko, am reusit dupa ceva intortocheli – am gresit drumul – sa ajungem la sediul Sony – unul dintre locurile cele mai vestite de intalnire din Ginza. De acolo am luat-o in jos pe unul dintre bulevarde si am ajuns la un alt magazin vestit (cica) Mitzukoshi. Nu am gasit mare lucru pe acolo, oricum preturile erau foarte mari, asa ca am luat-o la pas. In plimbarea noastra am trecut pe langa o patiserie/brutarie cu nume frantuzesc si tocmai ne bucuram de mirosul familiar cand prin fata noastra a trecut un soarece (eu zic ca era sobolan, dar Miruna nu). P1070877Aha! Deci iata ca nici macar Japonia nu e perfecta, au si ei gunoaiele lor. In sfarsit, am mers mai departe, insa aceasta zi a fost nefasta pentru spiritul meu de orientare, de altfel foarte ascutit in mod normal. Se inserase si am reusit sa pierd drumul pentru a treia oara in aceeasi zi. Ne-a sunat Vali care planuise sa ne plimbe prin cartierul cel mai la moda din Tokyo, Omotesando. Din pacate nu am realizat ca eram la o statie de metrou de pe o linie care ne ducea fix la punctul de intalnire cu Valos, asa ca am mai pierdut vremea sa ajungem la statia Tokyo si de acolo sa luam metroul.

Ajunsi in Omotesando, ne-am plimbat pe niste bulevarde foarte largi cu multe magazine. Din pacate incepuse sa ploua marunt. Toata ziua fusese senin, dar brusc vremea se stricase. Ne-am bucurat de decoratiunile de Craciun care impodobeau tot orasul, ocazie cu care Vali ne-a explicat ca imediat dupa Craciun le strang si peste noapte apar decoratiuni de Anul Nou – care la ei este cea mai importanta sarbatoare. Iar asta se intampla in toate orasele, deci stransul vechilor decoratiuni si montatul celor noi reprezinta probabil o desfasurare de forte impresionanta. In cele din urma am cotit-o pe niste stradute mici, dar foarte animate si am ajuns - spre bucuria mea P1070891si a Mirunei mai tarziu - la Friday’s, unde stiam ca se mananca bine din peregrinarile mele cu serviciul la Moscova. Intr-adevar, restaurantul nu s-a dezmintit si am mancat mult si bine. Mirunica a vazut primul piept de pui care chiar arata si avea gust de piept de pui, din toata vacanta prin Japonia. Am plecat fericiti catre casa, insa prin Shibuya, pe la intersectia cea mai aglomerata din lume. Totusi, pentru ca ploua nu erau atat de multi oameni si nu am mai scos aparatul foto. Am trecut pe langa statuia catelului cu poveste trista (dar pe care o voi spune la povestea zilei de joi), ne-am suit in metrou si dusi am fost. La Nakano-shimbashi am coborat, am dat o tura pe la supermarket si am pus la cale ziua urmatoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu